Aktuality

OPZ – Podpora sociálního podnikání

Průběžná otevřená výzva, alokace 150 000 000,- Kč, zahájení příjmu žádostí 30. 6. 2017, ukončení příjmu žádostí 30. 11. 2018 nebo do vyčerpání alokace.

Míra dotace: 85 % ze způsobilých výdajů projektu

  • Min. výše celkových způsobilých výdajů pro žadatele: 400 000 Kč
  • Max. výše celkových způsobilých výdajů pro žadatele: 6 000 000 Kč

Doba realizace: 24 měsíců, nejpozději do 31.12.2021
Financování: ex-ante
Místo realizace: území ČR mimo hl. města Prahy
Oprávnění žadatelé:

  • OSVČ
  • podnikatelské subjekty (s.r.o., a.s., v.o.s., k.s., e.s., družstva)
  • podnikatelské subjekty založené obcemi, pokud žádná z obcí nemá 50% a větší podíl (tj. jeden sociální podnik musí v tomto případě založit min. 3 obce společně)
  • NNO (o.p.s., spolek, ústav), církevní právnické osoby, nadace a nadační fondy – tito žadatelé musí být k datu podání žádosti o dotaci min. 12 měsíců evidováni v příslušném rejstříku podle právní formy organizace

Podporovány budou zejména následující aktivity:
Dotace je určena převáženě na pokrytí neinvestičních nákladů projektu (mzdy nově přijatých zaměstnanců sociálního podniku z cílových skupin, náklady realizačního týmu, provozní náklady, marketing, částečně vybavení provozovny).

  • vytvoření a zachování pracovních míst pro zaměstnance z cílových skupin a pro zaměstnance mimo cílovou skupinu nezbytných pro fungování sociálního podniku
  • nákup nezbytného dlouhodobého hmotného i nehmotného majetku: max. 30 % z celkových přímých způsobilých výdajů projektu
  • vzdělávání zaměstnanců sociálního podniku
  • marketing sociálního podniku
  • provoz sociálního podniku v souladu s principy sociálního podnikání
  • environmentální soc. podniky: sledování environmentálního dopadu a přínosu podnikání

Sociální podnikání je jedním z nástrojů aktivního začleňování osob ohrožených sociálním vyloučením a sociálně vyloučených osob na trh práce i do společnosti. Sociální podniky prospívají společnosti a životnímu prostředí. Hrají důležitou roli v místním rozvoji a vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. Jejich zisk je z větší části použit pro další rozvoj sociálního podniku. Pro sociální podnik je stejně důležité dosahování zisku i zvýšení veřejného prospěchu.

Mezi principy sociálního podnikání, které musí každý sociální podnik dodržovat, patří:

  • společensky prospěšný cíl
  • sociální prospěch
  • ekonomický prospěch
  • environmentální prospěch
  • místní prospěch

Formou sociálního podnikání lze podpořit:

  • 1. Vznik nového sociálního podniku (založení nového podnikatelského subjektu), nebo
  • 2. rozšíření stávajícího podniku, který v době podání žádosti není sociálním podnikem:
    • o nově zřízenou živnost nebo,
    • o nový obor činnosti v rámci stávajícího oprávnění k podnikání,
    • o nový produkt nebo službu v rámci stávajícího oprávnění k podnikání,
    • o novou provozovnu s vazbou na novou lokalitu a trh / zákazníky.

Rozšíření musí být spojené s přijetím zaměstnanců na nově vytvořená pracovní místa vzniklá rozšířením. Musí vzniknout nová pracovní místa pro osoby z cílových skupin, aby byl splněn min. 30% podíl zaměstnanců z cílových skupin z celkového počtu zaměstnanců sociálního podniku (resp. nové pobočky nebo odštěpného závodu). Požadován je růst počtu zaměstnaných osob z cílových skupin, který nesmí nastat na úkor snížení stávajícího počtu zaměstnanců.

Nelze financovat stávající podnikatelské aktivity, je ale možné tyto rozšířit o nové, které budou provozovány dle principů sociálního podnikání. Požadován je růst počtu zaměstnaných osob z cílových skupin, který nesmí nastat předchozím snížením stávajícího počtu zaměstnanců.

Z dotačních prostředků určených na podporu sociálního podnikání je možno financovat dva typy projektových záměrů – investiční (výstavba, rekonstrukce, pořízení dražšího vybavení) a neinvestiční (mzdy zaměstnanců sociálního podniku, provozní náklady, marketing, částečně vybavení), které je možné, ale nikoli nutné, spolu kombinovat.

Pokud Vás dotační možnosti v oblasti podpory sociálního podnikání zaujali nebo máte-li jakékoli otázky, neváhejte se na nás obrátit.

POVEZ II se spouští 10. 3. 2017!

Chcete získat dotace na vzdělávání zaměstnanců včetně náhrad jejich mezd po dobu školení? Získejte až 500.000 Kč měsíčně!
Již 10.3.2017 se spouští projekt „Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II“, který má za cíl podpořit další vzdělávání zaměstnanců a zvýšit tak jejich odbornou kvalifikaci.
V rámci projektu můžete čerpat až 400.000 Kč na vzdělávání vašich zaměstnanců bez nutnosti vypisovat veřejné výběrové řízení.
Současně jsou vám propláceny mzdové náhrady za dobu, kdy jsou zaměstnanci na vzdělávání, a to do výše 100 %.
Projekt je určen všem zaměstnavatelům včetně OSVČ!
Pokud vás projekt zaujal, neodkládejte jeho realizaci, ze zkušenosti z minulých let lze předpokládat, že může dojít k jeho opětovnému předčasnému uzavření!
Kontaktujte nás, pomůžeme vám zajistit kompletní realizaci projektu!

POVEZ

Praktické osobní projektové řízení

Máte toho nad hlavu? Pak bychom vás rádi pozvali na bezplatný seminář, který bude probíhat během října a listopadu v prostorách Mendelovy univerzity v Brně.
Seminář PRAKTICKÉ OSOBNÍ PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ (POPR) představí metodu IC, díky které získáte soubor nástrojů pro řízení časového plánu úkolů. A nejen to. Metoda IC zlepší Vaši schopnost lépe se soustředit na Vaše aktuální potřeby a umožní Vám zvýšit Vaši produktivitu a flexibilitu.
Termíny a registraci najdete na adrese: http://seerce.com/popr2016
Budeme velmi rádi, pokud se seminářů zúčastníte!4progress

Nové výzvy v rámci programu OPPIK očekávané v říjnu 2016

O následující výzvy je předpokládán velký zájem žadatelů, proto z vlastní zkušenosti doporučujeme začít s jejich přípravou co nejdříve. V případě, že vás některá výzva zaujme, neváhejte nás kontaktovat.
Konkrétně se jedná o následující výzvy:

1. Program Školící střediska – dotace na vybudování infrastruktury pro školení a vzdělávání
Na co lze dotaci žádat:

  • výstavba nových či rekonstrukce stávajících školících center, modernizace prostor pro vzdělávání, pořízení vybavení školících prostor včetně školících pomůcek a vzdělávacích programů
  • podpora vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů příslušného podniku

Způsobilé výdaje:

  • dlouhodobý hmotný majetek (rekonstrukce, výstavba či odstranění staveb, inženýrské sítě, inženýrská činnost, projektová dokumentace související se stavebními úpravami, hardware a sítě, technické zařízení, ostatní stroje a zařízení nezbytné pro zajištění vzdělávání)
  • dlouhodobý nehmotný majetek (školicí programy, software a data)
  • drobný hmotný a nehmotný majetek
  • služby školitelů (pouze v případě křížového financování)

Výše dotace: 0,5 mil. Kč – 5 mil. Kč (v režimu de minimis – max. 200 000 € za 3 roky)
Maximální míra podpory: malý / střední podnik: 50 % na investice
Vhodný žadatel: malý / střední podnik
Výzva: kolová
Vyhlášení výzvy: říjen 2016
Příjem plných žádostí: listopad 2016 – leden 2017
Alokace na výzvu: min. 250 mil. Kč

 2. Program Marketing – dotace na účast na zahraničních výstavách a veletrzích
Na co lze dotaci žádat: účast na zahraničních výstavách a veletrzích
Způsobilé výdaje:

  • účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí – max. 15 účastí v rámci projektu (max. 5 účastí / 1 rok) – pronájem, zřízení a provoz stánku
  • doprava vystavovaných exponátů, vč. balného a manipulace (externí dodavatel)
  • marketingové propagační materiály – tvorba propagačních materiálů v cizích jazycích pro účely účasti na konkrétním veletrhu nebo výstavě v zahraničí

Výše dotace: 0,2 – 5 mil. Kč
Maximální míra podpory: až 50 % způsobilých výdajů
Vhodný žadatel: malý / střední podnik
Výzva: kolová
Vyhlášení výzvy: říjen 2016
Příjem plných žádostí: listopad 2016 – leden 2017
Alokace na výzvu: min. 450 mil. Kč

3. Program Technologie – dotace na pořízení nových strojů a zařízení
Na co lze dotaci žádat: pořízení nových strojů a technologických zařízení
Způsobilé výdaje:

  • dlouhodobý hmotný majetek (hmotný majetek u příjemců podpory vedoucích daňovou evidenci) – nákup strojů, zařízení, technologií, HW, které nebyly předmětem odpisu, včetně nezbytného software zajišťujícího jejich funkčnost
  • dlouhodobý nehmotný majetek – náklady na pořízení patentových licencí, SW nezbytných pro řádný provoz strojů a zařízení pořízených v rámci předmětného projektu

Výše dotace: 1 – 20 mil. Kč
Maximální míra podpory:  45 % způsobilých výdajů
Vhodný žadatel: malý podnik
Výzva: průběžná
Vyhlášení výzvy: říjen 2016
Příjem plných žádostí: listopad 2016 – březen 2017
Alokace na výzvu: 2,65 mld. Kč

Intenzivní dynamický workshop strategického rozvoje, aneb formulace firemní strategie pod vedením zkušeného lektora

Zapojte do tvorby své zaměstnance a naplno využijte jejich potenciál při hledání správného řešení pro vaši společnost. Cílem workshopu je formulace firemní strategie, hledání řešení problémů apod.
Workshop je vhodný pro firmy ve všech fázích vývoje, tedy od startupů až po zralé firmy.

Workshop je pro vás vhodný, pokud:

  • chcete nasměrovat správným směrem
  • potřebuje nezávislý a odborný pohled zvnějšku
  • chcete využít schopnosti a znalosti svých zaměstnanců

Jak to funguje?

Workshop se nejprve zaměřuje na současnou analýzu situace firmy, ze které se vychází při hledání cíle. Lektor vytvoří vysoce motivační prostředí. V průběhu využívá progresivní metody, koncepty a best practies, se kterými účastníci efektivně pracují, aniž by je museli teoreticky studovat.
Po workshopu lektor zpracuje zprávu včetně případných projektových záměrů. Poté je možnost využít lektora v rámci dlouhodobější spolupráce při realizaci navržených změn, záměrů, strategií…

Co vám workshop přinese?

  • originální řešení a okamžité přínosy
  • identifikaci nových příležitostí a formulování nových vizí
  • redefinici strategie společnosti
  • návrhy a základní rámec nových projektových záměrů
  • nezávislý odborný pohled z vnějšku
  • posílení týmovosti zaměstnanců a odstranění jejich případné provozní slepoty
  • prohloubení schopnosti týmu dlouhodobě a konstruktivně komunikovat o situaci firmy, spolupracovat nad jejím rozvojem, předávat si podměty a společně je řešit
  • seznámení s novými koncepty a metodami, které poté mohou rozvinout přímo ve společnosti

Pro více informací se na nás neváhejte obrátit!

Obnovení příjmu žádostí do projektu POVEZ II se předpokládá v lednu 2017

Úřad práce ČR v úterý 23. 8. 2016 dočasně pozastavil příjem žádostí do projektu POVEZ II.

Důvodem pozastavení je především snaha o kvalitní zpracování přijatých žádostí v co nejkratším čase, ale také zajištění plynulého čerpání finančních prostředků během celého období realizace projektu, které je plánovaného až do 30. 11. 2020.

Předpokládaný termín obnovení příjmu žádostí je stanoven na 1. čtvrtletí roku 2017. Proto nás neváhejte, co nejdříve kontaktovat, abychom společně mohli začít s přípravou samotného projektu a vaše žádost mohla být mezi prvními podanými v následujícím roce.

Začněte vyřizovat žádost s předstihem, abyste v roce 2017 mohli začít sklízet úspěch prostřednictvím vzdělanějších zaměstnanců, kteří snáze obstojí v nelítostném konkurenčním boji!

4Progress pokračuje ve vzdělávání v Karlovarském kraji

Pilotní realizace vzdělávacího programu „Zkvalitnění vzdělávání pracovníků cestovního ruchu v Karlovarském kraji“ byla velmi úspěšná a může se pochlubit až se 147 absolventy. Na tyto úspěchy chce vzdělávací společnost 4Progress, s.r.o. navázat a opět nabízí možnost se přihlásit do zajímavých modulů. Jak uvedl zástupce společnosti: „výuka bude opět maximálně přizpůsobená potřebám pracovníků v cestovním ruchu a celý vzdělávací program bude opět v kombinaci prezenční a e-learningové formy výuky. Stačí si jen vybrat vzdělávací modul, nebo si i klidně vybrat všechny a s naší manažerkou vzdělávání najít ten nejvhodnější termín. Předpokládáme, že bychom se vzděláváním začali v 2. čtvrtletí tohoto roku,“ řekl jednatel společnosti Tomáš Bagara. Zapojte se tedy do vzdělávacího programu, který bude složen z velmi zajímavých modulů s tématy: Nové trendy v podnikání v cestovním ruchu, Umění prezentace a komunikace s klienty v cestovním ruchu, Použití marketingových nástrojů v cestovním ruchu, Management cestovního ruchu a Regionální specifika cestovního ruchu v Karlovarském kraji.

Více informací o vzdělávacím programu najdete na webových stránkách www.crkv.cz

Zkvalitnění vzdělávání pracovníků cestovního ruchu v Karlovarském kraji

Informace o realizaci našeho projektu Zkvalitnění vzdělávání pracovníků cestovního ruchu v Karlovarském kraji“, reg. č. CZ.1.07/3.2.12/05.0041.

Období realizace: 1. 5. 2014 – 30. 6. 2015

Cílem našeho projektu bylo zkvalitnění a rozšíření nabídky dalšího vzdělávání pracovníků cestovního ruchu v Karlovarském kraji. Ačkoliv se jednalo o jedno z nejvýznamnějších hospodářských odvětví regionu, nabídka dalšího vzdělávání cílové skupiny ze strany vzdělávacích institucí nebyla dostatečně pokryta.

Projekt umožnil zvýšení konkurenceschopnosti pracovníků cestovního ruchu na trhu práce v Karlovarském kraji.

Klíčovou vlastností vzdělávacího programu bylo přizpůsobení potřebám cílové skupiny. To v praxi znamenalo, že celý vzdělávací program byl maximálně efektivní a časově flexibilní pomocí:

1/ kombinace prezenční a distanční formy,

2/ spojení prvků elektronické výuky e-learningu, konzultací a diskusního fóra s prezenční formou výuky.

Vzdělávací program byl složen z 5 modulů:

1. Nové trendy v podnikání v cestovním ruchu

2. Umění prezentace a komunikace s klienty v cestovním ruchu

3. Použití marketingových nástrojů v cestovním ruchu

4. Management cestovního ruchu

5. Regionální specifika cestovního ruchu v Karlovarském kraji.

Pilotní ověření vzdělávacího programu úspěšně absolvovalo 147 účastníků.

Tento projekt byl financován z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu České republiky.

Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

Takzvaně OPPIK je program zaměřený na podporu podnikatelských aktivit a je následníkem OPPI z minulého dotačního období. Bohužel pro období 2014 – 2020 se neudržela štědrost podpory a její míra se v závislosti na konkrétním programu vyšplhá maximálně na 45% pro malý podnik, 35% pro střední podnik a 25% podpory pro velký podnik. Regionálně jsou podporovány všechny oblasti mimo hl.m. Praha.
Mezi programy, na které se v této oblasti nejvíce zaměřujeme, patří:

  • Technologie
  • Marketing
  • Nemovitosti
  • Školicí střediska
  • Úspory a energie
  • ICT a sdílené služby

V průběhu celého roku 2016 bude docházet k vyhlašování výzev. Na celý harmonogram se můžete podívat zde. Například již v červnu 2016 budou vyhlášeny výzvy pro tyto programy:

MARKETING
Cílem programu Marketing je podpora podnikatelských subjektů prezentovat se na veletrzích a výstavách a díky tomu nacházet uplatnění na zahraničních trzích. Mezi způsobilé výdaje patří účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí, na pronájem, zřízení a provoz stánků, na dopravu vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení, na marketingové propagační materiály a na tvorbu propagačních materiálů v cizích jazycích pro účely účasti na konkrétním veletrhu.

ŠKOLICÍ STŘEDISKA
Program Školicí střediska podporuje projekty, které se zaměřují na výstavbu a pořízení nových školících center, případně rekonstrukci stávajících školících center. Mezi způsobilé výdaje patří výstavba nového školicího centra, rekonstrukce stávajícího školicího centra, pořízení vybavení školicích prostor – nábytek, IT vybavení, na praktické školicí pomůcky a na pořízení vzdělávacích programů.

Konkrétní podmínky budou známy až s vyhlášením výzvy, přesto je vhodné nepodcenit přípravu a žádost začít připravovat zavčas. V letošním roce se předpokládají změny, které budou nejvíce ovlivňovat čas na přípravu žádosti. Pravděpodobně již nebude fungovat model předběžných a plných žádostí, ale rovnou se budou podávat plné. Navíc pokud dojde k rychlému vyčerpání alokace na danou výzvu, tak může být příjem žádostí předčasně uzavřen a to již 14 dnů po vyhlášení příjmu žádostí. Tedy čím dříve po vyhlášení výzvy žádost podáte, tím lépe.

Ať už máte dotazy k harmonogramu vyhlašování výzev či konkrétním programům, neváhejte se na nás obrátit.

INFORMAČNÍ SYSTÉM KP14+

MS2014+ se nám představuje touto větou: „Portál IS KP14+ jako součást MS2014+ je určen pouze pro vyplňování a podávání elektronické žádosti o podporu projektu ze strukturálních fondů Evropského společenství a Národních zdrojů v programovém období 2014 až 2020.“ Co to znamená pro nás, co chceme podávat žádost o dotaci?

Oproti minulému dotačnímu období došlo k jistým změnám a jednou z výrazných změn je způsob podávání žádostí. Projekty, které jste realizovali nebo stále realizujete, budete nadále spravovat např. v Benefitu nebo eAccountu, ale nové žádosti se, až na pár výjimek, podávají a následně spravují ve zmiňovaném MS2014+.

Systém je nový a unikátní a v posledních 9 měsících jsme svědky technických problémů, které se s jeho zavedením pojí. Dochází k posouvání termínu příjmu žádostí, i termínů ukončování příjmu žádostí. Příkladem může být Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost, kterému se staly oba z uvedených příkladů.

Žádosti o dotaci podáváte pomocí systému MS2014+ do těchto programů:

  • Dohoda o partnerství
  • Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost
  • Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
  • Operační program Zaměstnanost
  • Operační program Doprava
  • Operační program Životní prostředí
  • Integrovaný regionální operační program
  • Operační program Praha – pól růstu ČR
  • Operační program Technická pomoc
  • INTERREG V-A Česká republika – Polsko
  • Operační program potravinové a materiální pomoci

A jak samotný systém funguje? Po registraci, během které vás čeká vyčkání na potvrzovací e-mail i zadání kontrolního hesla, jste již připraveni k zakládání a tvorbě žádostí.  Samotné vyplňování v systému není náročné, ale i tam se můžete setkat s menšími zádrhely. Tím, že byl systém vytvářen pro velké množství programů, tak je jeho struktura poměrně obecná a některé záložky nemusí být pro vybranou výzvu relevantní, případně mohou být některé kolonky a číselníky matoucí.

Dobrou zprávou je, že většina operačních programů pořádá semináře a má vytvořeny průvodce vyplňováním v systému MS2014+.

I my vám dokážeme pomoci nejen s úpravou obsahové části žádosti, ale i s jejím vložením a finalizací v novém systému.